گزینه طلا

گزینه طلا
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گه ل و آدرس gel.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

عوارض کاشت ناخن را بدانید!
 
بهتر است‌ بدانید سلامتی‌ و بهداشت‌ ناخن‌ها، صرف‌ نظر از زیبایی، نشانگر سلامت‌ جسم‌ است. بنابراین استفاده از ناخن های مصنوعی یکی از روش هایی است که زنان برای زیبا کردن ناخن های خود بکار می برند. اما آیا استفاده‌کنندگان از خطرات این روش‌ها هم باخبرند؟
دکتر فارسی نژاد متخصص پوست و مو می گوید: علاوه بر پرهزینه بودن کاشت ناخن، افراد باید بدانند که ناخن های مصنوعی و کاشت آنها می تواند عوارض بسیاری را برای فرد بوجود آورد. کاشت ناخن در زمانی حدود ۲
ساعت انجام می‌شود. برای این منظور سطح ناخن به وسیله سوهان‌های برقی تراشیده می‌شود تا جایی که تنها لایه بسیار نازکی از ناخن باقی بماند. ناخن‌های کاشته شده در مواردی که قابل تشخیص از ناخن طبیعی نیستند و به اصطلاح عامه “خوب کاشته شده‌اند”، خطرناک‌ترند و در صورت شکستن ناگهانی، آسیب جدی‌تری را برای فرد به دنبال دارند.
وی در ادامه یادآور شد: در قسمت بالای اتصال صفحه ناخن به پوست انگشت، یک محافظ مهم وجود دارد به نام کوتیکول که مانع ورود رطوبت و باکتری و قارچ بین پوست و ناخن می‌شود. اگر در زمان کاشت ناخن یا مانیکور کردن، این سد دچار اختلال شود فرد شاهد رخداد عفونت‌های میکروبی و قارچی دردسرزا خواهد بود.
این متخصص پوست و مو از عوارض دیگر کاشت ناخن گفت: تحریک و اگزمای پوستی و همچنین ابتلا به عفونت‌های قارچی و از بین رفتن صفحه اصلی ناخن از دیگر عوارضی است که در کاشت ناخن ایجاد می شود.
فارسی نژاد معتقد است خانم‌هایی که از ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده برای زمان طولانی استفاده می‌کنند، ممکن است مشاهده کنند که ناخن‌های طبیعی آنها نازک‌تر و مات‌تر شده است و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن می‌شوند.
وی با بیان توصیه هایی افزود: اگر اصراری برای استفاده از ناخن‌های مصنوعی وجود دارد، این ناخن‌ها باید هر
۳ ماه یک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌های طبیعی استراحت کنند. تغذیه‌ و رژیم‌ غذایی‌ صحیح‌ در رشد و سلامت‌ ناخن‌ها نقش‌ مهمی‌ دارد. غذاهای‌ حاوی‌ آهن، کلسیم، ویتامین‌B و پتاسیم‌ برای‌ ناخن‌ها مفیدند. اگر می‌ خواهید ناخن‌هایی‌ سالم‌ و محکم‌ داشته‌ باشید ماست، تخم ‌مرغ، سویا، کلم، زردآلو و ماهی‌ بخورید. ماهی‌ها غنی‌ از اسیدهای‌ چرب‌ هستند که‌ ناخن‌ها را تقویت‌ می‌ کنند. کلم‌ و سویا نیز غنی‌ از بیوتن‌(BIOTIN) هستند که‌ ویتامینی‌ از گروه ‌B است‌ و از ترک‌ خوردن‌ و شکستن‌ ناخن‌ها جلوگیری‌ می‌ کنند.
 
 
 
چگونه سیاهی دور چشم را برطرف کنیم؟
 
حلقه‌های سیاهی که زیر چشم‌ها شکل می‌گیرند باعث می‌شوند که چهره شما خسته و رنگ پریده به نظر برسد. هرچند بسیاری از کارشناسان معتقدند که این حلقه‌ها ارثی هستند اما در حال حاضر هیچ مدرک فراگیری وجود ندارد که چنین احتمالی را ثابت کند. از سوی دیگر، بیشتر متخصصان تاکید دارند که کمبود خواب، استرس روانی، عادت‌ها و الگوی زندگی و رژیم غذایی نامناسب می‌توانند در بروز سیاهی دور چشم نقش داشته باشند.
 
در این مقاله بهترین راهکارها برای برطرف کردن سیاهی دور چشم توصیه شده‌اند:
 
- با روغن بادام یا ویتامین E دور چشم را ماساژ دهید این کار جریان خون را در اطراف چشم بهبود می‌بخشد. مراقب باشید روغن یا کرم وارد چشمان تان نشود.
 
- به اندازه ی کافی بخوابید، چون بی‌خوابی و خواب ناکافی مشکل شما را تشدید می‌کند. مطمئن شوید که حداقل ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید.
 
- آب زیاد بنوشید، برای هر چیزی که به سلامتی مربوط می‌شود آب بهترین نوشیدنی است.
 
- سیب زمینی خام را رنده کنید، آب آن را بگیرید و مدت ۱۰ دقیقه زیر چشم‌های خود را به این مایع آغشته کنید. حتی می‌توانید قبل از خواب و در حالی که چشم‌هایتان بسته است برش‌های نازک سیب زمینی خام را زیر چشم‌هایتان بگذارید. این روش یکی از معمول‌ترین و سریع‌ترین روش‌های خانگی برای درمان سیاهی دور چشم است.
 
- سبزی‌های سبز رنگ را در رژیم غذایی خود افزایش دهید و از منابع غذایی غنی از ویتامین‌های E و A استفاده کنید.
 
- حتما در ورزش‌هایی چون پیاده روی و یوگا شرکت کنید.
 
- دو برش نازک از خیار را روی چشم‌های بسته خود قرار دهید این کار چشم‌ها را خنک کرده و پف آنها را کاهش می‌دهد.
 
- یک پارچه نخی تمیز را به گلاب آغشته کرده و روی چشم‌های خود بگذارید. این روش هم به شادابی بافت اطراف چشم کمک می‌کند.
 
- حتما مصرف نمک را کاهش دهید چون نمک زیاد مایعات بدن را در بافت‌ها نگه می‌دارد و باعث پف کردن چشم‌ها می‌شود.
 
- پوست اطراف چشم بسیار حساس است بنابراین هرگز از سفید کننده‌های شیمیایی استفاده نکنید.
 
- گذاشتن چای کیسه‌ای که با آب سرد خیس شده روی چشم‌ها به کاهش سیاهی دور چشم کمک می‌کند.
 
و در خاتمه اینکه مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
 
 
نکاتی درباره ی رژلب که نمی دانستید!!!
 
رژ لب، به عنوان اولین ابزار آرایشی و بهداشتی شناخته شده است و تا به امروز همچنان مورد استفاده بانوان قرار می گیرد.
 
هیچ وقت در خصوص مواد تشکیل دهنده رژ لب فکر کرده اید؟
صرف نظر از مواد تشکیل دهنده مشترک، رژ لب ها بسته به نام تجاری شان از مواد طبیعی و یا شیمیایی متفاوتی ساخته می شوند.
 
مواد تشکیل دهنده رژ لب
اگرچه مقدار هر یک از این مواد در ساخت رژهای لب متفاوت است، اما مواد اصلی تشکیل دهنده انواع رژ لب به شرح زیر است:
 
موم: موم به دلیل حالت پذیری زیادی که دارد، به عنوان عنصری شکل دهنده در رژهای لب مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبی از سه موم را در رژهای لب می توان یافت: موم زنبور عسل، موم گیاه کندلیلا و موم کارنابا که از برگ های نخل برزیلی گرفته می شود و گران تر از بقیه موم ها است.
 
روغن:روغن کرچک، روغن نباتی، لانولین و روغن معدنی در تهیه رژهای لب استفاده می شوند. همچنین کره کاکائو نیز از اجزای تشکیل دهنده رژها است.
موم و روغن از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده رژ لب هستند و حدود
۶۰ درصد وزن آن را شامل می شوند.
 
رنگ ها و رنگدانه ها:بسته به رنگ رژها متفاوت می باشند و از مواد گیاهی یا صنعتی تهیه می شوند.
 
خوشبو کننده ها: برای ایجاد عطر و بوی دلپذیر، به میزان کم مورد استفاده قرار می گیرند.
 
الکل: به عنوان حلال موم و روغن به کار گرفته می شود.
 
نگهدارنده ها و آنتی اکسیدان ها: به منظور تازه نگه داشتن و جلوگیری از فاسد شدن زود هنگام رژ لب استفاده می شوند.
غیر از مواد نام برده در ساخت رژها ممکن است از مواد طبیعی مانند ویتامین E، روغن آفتاب گردان، بابونه و یا رنگدانه هایی مانند زردچوبه، چغندر و … استفاده گردد.
 
مواد سمی موجود در برخی رژ لب ها
FDA (اداره غذا و داروی آمریکا) مقررات سختی در مورد استفاده از سرب در لوازم آرایشی و مخصوصا رژهای لب، وضع نموده است. رژ لب های استاندارد و مرغوب حاوی ترکیبات بالا هستند، اما در رژ لب های نامرغوب ترکیبات زیر وجود دارند:
 
سرب: عوارض سرب در صورت استفاده غیر مجاز این ماده سمی در ترکیب رژ لب و خورده شدن آن، شامل ناباروری، کم‌خونی، عقب ماندگی ذهنی و سرطان می باشد.
 
قطران ذغال سنگ: به عنوان رنگدانه برای رنگ آمیزی رژهای قرمز استفاده می شود. این مخلوط سمی درصورت بلع می تواند باعث تهوع، سردرد و سوزش پوست شود.
 
Carmine: رنگ طبیعی که با جوشاندن سوسک های کارمین به دست می آید و عامل اصلی ناراحتی های پوستی و آلرژی است.
 
رنگ های دریاچه ای: استفاده از رنگ های محلول در آب دریاچه ها که در اثر واکنش های شیمیایی و یا گیاهان و سنگ های موجود در رودخانه ها بوجود آمده اند. این نوع رنگ بسیار سمی بوده و از منابع سرطان زایی به دست آمده که می تواند باعث تحریک پوست و ایجاد سرطان های پوستی گردد.
 
خوشبو کننده ها: این نوع عطرها به دلیل دارا بودن ترکیبات شیمیایی، می توانند التهاب، خشکی و ترک خوردگی لب ها را باعث شوند.
 
بر اساس آمار جمع آوری شده، صرف نظر از جذب پوستی مواد آرایشی، زنان در طول زندگی خود حدود ۲ کیلوگرم رژ لب را می بلعند که خطر ابتلا به سرطان های ریه و سینه را در زنان به طرز چشمگیری افزایش می دهد.
اکنون که به مواد تشکیل دهنده رژ لب ها پی بردید، موقع انتخاب آن بیشتر دقت کنید و رژ لبی را انتخاب کنید که تا حد امکان حاوی ترکیبات طبیعی باشد و مواد سمی در آن به کار نرفته باشد.
 
 
ریمل مناسب مژه های خود را بشناسید
 
از آ نجایی که ریمل به عنوان یکی از اصلی ترین ابزار برای یک میکاپ زیبا و کامل است، همه ی خانم هایی که دوست دارند هنگام خرید در انتخاب آن دچار اشتباه نشوند و به راحتی تشخیص دهند که برای مژه هایشان کدام نوع از انواع ریمل ها مناسبتر است، بهتر است با تفاوت آنها آشنایی داشته باشند.
 
پس باید بدانید که:
۱- برای مژه های کم پشت،با فاصله و نازک یک ریمل خرده مژه دار و البته ضد آب مناسبتر از انواع دیگر است.
 
۲-مژه های پرپشت و سیاه اما صاف و بی حالت بهتر است با یک ریمل بدون خرده مژه با برسی از هم باز نه فشره حالت داده شوند که البته برای این مژه ها نوع ریمل میتواند هم ضد آب باشد و هم معمولی.
 
۳-برای مژه های بلند و حالت دار و نزدیک به هم استفاده از یک ریمل پلاستیکی با برس پیچی می تواند در تیره تر نشان دادن و خوش حالت تر کردن آنها کمک کند که البته اغلب ریمل های پلاستیکی به راحتی با آب از مژه ها جدا خواهند شد.
 
۴-مژه های بسیار کوتاه و نازک کم پشت را ابتدا با یک ریمل خرده مژه دار کاملا پرپشت و بلند کنید و سپس برای جداساختن آنها از یک ریمل پلاستیکی به آرامی روی آنها بزنید و در دو جهت افقی و عمودی آنها را از هم باز کنید و فرم دهید.
 
قابل ذکر است که هنگام خرید وقتی که برس یک ریمل پلاستیکی را خارج می کنید حالت کشدار داشته و مواد ریمل کاملا محسوس به برس آن چسبیده اند اما برس ریمل های معمولی اینطور نیستند تنها مواد سیاه رنگ ریمل به آنها چسبیده اند.
ریمل های خرده مژه دار هم تکه های ریز و تارهای کوتاه مو خط خطی لابه لای برس آنها دیده خواهند شد.
 
 
کرم ضد چروکی که پوست را به ساخت سلول های جدید وادار می کند!
 
کارشناسان یک شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی از تولید طیف جدیدی از کرم‌های ضد چروک خبر داده اند که می‌توانند پوست را به تولید سلول های تازه و جدید وادار کنند.
این کارشناسان از دانش استفاده از قندهای طبیعی برای بهبود سلامت موسوم به گلیکوبیولوژی برای تولید این کرم‌های جدید بهره گرفته‌اند. آنها تاکید دارند که کرم‌های جدید می‌توانند چروک‌های پوستی را از بین ببرند و پوست آسیب دیده را ترمیم کنند.
این کارشناسان هم چنین دریافته‌اند که کرم‌های جدید به بهبود انعطاف پذیری، ضخامت و نرمی پوست کمک می‌کنند.
 
 
زنجبیل بخورید تا کلسترول خون تان پایین بیاید
 
یک کارشناس تغذیه در خصوص خواص دارویی زنجبیل می گوید: زنجبیل دارای خاصیت ضد لخته شدن خون بوده و کلسترول خون را کاهش می دهد  که این می تواند برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.
یوسف نقیایی گفت: زنجبیل از گیاهان دارویی است که سابقه مصرف آن به چندین قرن پیش برمی گردد و هر صد گرم آن حاوی ۷۰ کالری بوده که عمده آن به خاطر وجود کربوهیدرات موجود در آن است البته در آن مقدار ناچیزی پروتئین و فیبر هم وجود دارد.
وی افزود: اگر زنجبیل به صورت آسیاب شده و پودر استفاده شود، مقدار انرژی آن بسیار افزایش یافته و به میزان ۳۰۰ کیلو کالری می رسد و حاوی پتاسیم بالایی خواهد بود.
وی افزود: زنجبیل خاصیت ضد نفخ و ضد التهاب دارد و در درمان زخم معده نیز استفاده می شود. همچنین حاوی مواد آنتی اکسیدانی بوده و به همین علت در پیشگیری از بروز برخی سرطان ها خصوصا سرطان دستگاه گوارش بسیار مناسب است.
این کارشناس تغذیه درباره موارد منع مصرف زنجبیل بیان کرد: مصرف زنجبیل برای کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی شود. همچنین به دلیل احتمال تداخل با داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین بهتر است استفاده نشود.
 
می خواهید لاغر شوید، کنگر فرنگی بخورید
 
آرتیشو یا کنگر فرنگی داروی لاغری است و کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند می‌توانند هر روز آرتیشو بخورند.
گیاه کنگر فرنگی در تحریک ترشحات صفرا، درمان نارسایی و اختلالات کبدی و دفع سموم از بدن بیماران مبتلا به آنژین کاربرد دارد. برگ‌های آرتیشو دارای اینولین و ماده‌ای تلخ بنام سینارین (Cynarine) بوده و این گیاه حاوی پروتئین، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، کلسیم، ویتامین A، ویتامین های B1، B2، B3، ویتامین C می باشد.
 
سینارین موجود در این گیاه باعث تحریک ترشحات صفرا می‌شود. کبد را تمیز و اعمال آن را تنظیم می‌کند. در اختلالات کبدی نظیر یبوست‌های ناشی از عدم دفع صفرا، وجود صفرا در خون، ورم روده، زردی و افزایش کلسترول خون موثر است.
افرادی که بدن آنها دچار خارش می‌شود نیز می‌توانند از عصاره این گیاه در درمان و برطرف کردن خارش استفاده کنند. البته بهتر است زنان در طى دوره شیردهی از مصرف آرتیشو خوددارى کنند؛ چرا که ترشح شیر را کاهش مى‌دهد.
همچنین مصرف این گیاه باعث دفع سنگ‌های کیسه صفرا شده و در هضم غذا موثر است.
 
 
رازیانه شیر مادر را زیاد می کند
 
رازیانه با تغییر در هورمون ها و متعادل کردن آنها باعث افزایش شیر مادر می شود و تأثیر آن بر زیاد شدن شیر از نظر علمی ثابت شده است.
دکتر محمد حسین صالحی سورمقی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ‌ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بعضی از سبزی ها، طعم دهنده ها و ادویه هایی که مادران به طور روزمره استفاده می کنند، می تواند به زیاد شدن شیر کمک کند و بر خلاف داروهای شیمیایی، مصرف این گیاهان در حد معمول عارضه ای ندارد.
این متخصص فارماگنوزی طب گیاه شناسی تصریح کرد: رازیانه باعث کاهش نفخ، درد و اسپاسم هم در مادر و هم در شیرخوار می شود.
وی ادامه داد: برای استفاده از خواص رازیانه باید ابتدا آن را به شکل پودر در آورده و سپس مصرف کنند میزان مصرف، ۵ گرم در هر روز است که می توانند آن را مانند نمک روی غذاهای مختلف ریخته و میل کنند.
 
برای درمان پوکی استخوان سنجد بخورید
 
 
یک دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه گفت: سنجد استخوان را محکم کرده و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند همچنین چون سرشار از فیبر بوده گرسنگی را کاهش می‌دهد و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد.
میترا زراتی اظهار داشت: سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می‌شود. سنجد منبع غنی از کلسیم است و برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است و استخوان‌های افراد را محکم می‌کند.
این دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه افزود: سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش افراد بسیار مناسب است و افرادی که رژیم‌های لاغری دارند، می‌توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه بهتر است سنجد را به عنوان میان وعده استفاده کرد، عنوان داشت: سنجد دارای ترکیباتی مانند فتیکمیکال‌ها است که آنتی اکسیدان خوبی است.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: پند واندرزدانستنی ها
[ پنج شنبه 6 بهمن 1390 ] [ 22:58 ] [ آزاد ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید به خیر بین بو ویبلاگی من WELCOM TO BLOG GEL
امکانات وب